Thursday, December 16, 2021

Uppsatser om inlärningsstilar

Uppsatser om inlärningsstilar



Utbildning Divergent inlärningsstil Sammanfattning av inlärningsstil avvikande inlärningsstil. De flesta människor har en specifik teknik för att lära sig. Grupper sammanfattar sedan sina svar och rapporterar på ett av flera sätt: skriftligt, slumpmässigt samtal, uppsatser om inlärningsstilar rapporterar till varandra osv. För länder som U. Att hitta en gemensam grund och harmoni är viktigt, och det är förmodligen därför... campus undervisning.





Vikten av inlärningsstilar



Papperstyper. Detta forskningsdokument skrevs av en av våra professionella skribenter. Du är fri att använda den som inspiration eller källa för ditt eget arbete. Uppsatsen syftar till att diskutera inlärningsstilar och multipla intelligenser, såväl som deras implikationer i sport. Den aktuella diskussionen är design för att se om inlärningsstilar påverkar kvaliteten på utbildning och undervisning inom idrott. Uppsatsen visar att inlärningsstilar i ett intramuralt basketlag ömsesidigt påverkar varandra. Professionella inom utbildning är allt mer uppmärksamma på de inlärningsstilar som olika grupper av elever ansluter sig till eller som de visar i processen att skaffa sig ny kunskap.


Medan vissa av dem tenderar att använda visuell information som nyckeln till primär och sekundär kunskap, kommer andra att vara mer benägna att förlita sig på sina taktila eller auditiva sinnen för att underlätta processen för kunskapsförmedling. Det verkar som att för lärare att känna till och förstå olika inlärningsbeteenden också innebär att kunna utveckla och använda mer lämpliga kriterier för att lära ut inventeringar och strategier, uppsatser om inlärningsstilar. Inlärningsstilar är särskilt viktiga inom idrott, eftersom man allmänt tror att kinestetiska och taktila elever kommer att ha bättre chanser att lyckas i idrotten.


Denna artikel syftar till att undersöka relevansen av inlärningsstilar inom idrott och deras inverkan på idrottsprestationer. Professionell förståelse av inlärningsstilarna är direkt kopplad till den så kallade instruktionspreferensen, eller instruktionsstilar och tillvägagångssätt, som yrkesverksamma inom utbildning väljer för att passa elevernas specifika behov och kriterier, uppsatser om inlärningsstilar. I enklare termer bör yrkesverksamma använda sina kunskaper om inlärningsstilar för att utveckla de mest effektiva instruktionsinterventionerna. Visuella elever använder sina visuella uppfattningar och visuell information för att underlätta processen för kunskapsleverans.


Dessutom, för visuella elever, ju fler bilder och visuella hjälpmedel läraren använder i klassrummet, desto effektivare blir inlärningsprocessen för visuella elever. Illustrationer i form av diagram, scheman, uppsatser om inlärningsstilar, blädderblock och videopresentationer arbetar för att förbättra kvaliteten på inlärningsprocessen och hjälpa visuella elever att ta till sig information LD Pride, Till skillnad från visuella elever föredrar auditiva elever att använda verbala metoder för undervisning och lärande i klassrummet och utanför. De deltar aktivt i muntliga diskussioner och föredrar att prata framför att titta på eller röra.


Det är därför många auditiva elever använder bandspelare för att spela in föreläsningar och för att använda denna information senare när de förbereder sina läxor och tentor. Det är därför auditiva elever kommer att kräva att instruktörer och utbildare använder så mycket verbal information som möjligt för att göra materialet tydligt och för att se till att auditiva elever kan förstå dess innebörd. Fysiskt intryck är den centrala kunskapskällan för dem som anser sig vara kinestetiska. Således förlitar de sig på sin egen fysiska aktivitet och utforskar världen genom taktila svar LD Pride, uppsatser om inlärningsstilar, Forskare antar generellt att idrott är det mest effektiva och mest intressanta området för studier för taktila elever LD Pride, men det är svårt att säga om auditiva och visuella elever har färre chanser att lyckas i idrottsstudier.


För att bättre förstå ämnet och analysera konsekvenserna som inlärningsstilar har i idrott, räcker det inte att känna till de grundläggande inlärningsstilarna. Teorin om multipla intelligenser kommer att bidra till att skapa en mer objektiv bild av hur inlärningsstilar interagerar med sport. Howard Gardner anses rättvist vara författaren och den centrala figuren i utvecklingen av teorin om multipel intelligens inom utbildning. I sitt arbete beskrev Gardner åtta stora intelligenser som, till skillnad från de diskuterade inlärningsstilarna, skapar en mer detaljerad och specifik bild av lärande och som skulle kunna tjäna grunden för att utveckla mer effektiva instruktionssätt inom idrott och andra discipliner.


Också, uppsatser om inlärningsstilar, språkliga elever har bättre förmåga att använda språket för att uttrycka sig och har inte svårt att komma ihåg stora mängder information. Logisk-matematisk intelligens involverar logik. Gardner visar logisk-matematiska inlärare som de som kan tänka deduktivt, tillämpa förnuft och motivera sina påståenden, och av dessa skäl är de goda vetenskapsmän och matematiker. Hos dessa individer är mentala förmågor unikt kombinerade med kroppsliga rörelser. Det skulle vara rättvist att säga att i kropps-kinestetisk intelligens arbetar sinne och kropp samordnat för att uppnå specifika inlärnings- eller andra mål.


Visst, intelligenser uttrycks sällan i den form som beskrivits av Gardner. Oftare än inte kännetecknas individer av en kombination av inlärningsstilar och intelligenser, varav en är dominerande och resten är komplementära. Till exempel kan musikaliska elever också vara språkliga och intrapersonella. Men när det kommer till kinestetisk stil finns det specifika egenskaper som skiljer sådana elever från resten av lärandemassan. För det första är sådana elever mer fysiskt aktiva än andra elever, och det är naturligt för dem att välja idrott som ett enkelt sätt att uttrycka sina inlärningsattityder, uppsatser om inlärningsstilar.


För det andra, på grund av sin ökade rörelse och fysiska aktivitet, visar sådana elever bättre resultat i sport, till skillnad från de som är auditiva eller visuella, eftersom de senare skulle föredra att titta och lyssna på att delta. För det tredje väljer kinestetiska elever idrott på grund av upplevelsebaserade inlärningsmöjligheter, som idrotten ger. Jag lär mig att röra och röra för att lära. Jag älskar fysisk aktivitet och ser sport som ett utmärkt instrument för att lära sig deltagande. Men som framtida professionell tror jag också att coacher bör ha detaljerad kunskap om inlärningsstilar och förstå deras instruktionsimplikationer.


Eftersom idrott mestadels föredras av kinestetiska elever, verkar tränare och proffs inom idrott redan beredda att ta itu med de svårigheter som kinestetiska elever upplever i processen att skaffa sig kunskap. I verkligheten, och det är svårt att inte gå med på Peters, Jones och Peters, står sportens och inlärningsstilarnas natur i ständiga inbördes relationer och påverkar varandra ömsesidigt. Av dessa skäl bör utbildningsproffs vara beredd på de förändringar som eleverna genomgår under sin pedagogiska tillväxt och mognad.


I verkligheten kräver de som är kinestetiska också auditiva och visuella färdigheter för att förstå innebörden av fysisk träning, att uppsatser om inlärningsstilar normerna och normerna inom idrotten, samt att kunna upprepa det tränaren visar under lektionen. Dessutom visar nya forskningsrön att elever är de som vanligtvis föredrar mer än en inlärningsstil och därmed skapar en verklig utmaning för instruktionsdesigners och coacher. Som ett resultat, medan kinestetiska elever medvetet väljer sport för upplevelsebaserat lärande, kommer auditiva och visuella elever också att visa bättre kinestetiska förmågor inom sport.


Det är därför, å ena sidan, kinestetiska elever kommer att ha lättare att uppnå excellens i det intramurala basketlaget och å andra sidan kommer auditiva och visuella elever också att ha en chans att lyckas i sport, påverkas och motiveras av fysisk aktivitets karaktär. Att eleven är kinestetisk gör det inte uppsatser om inlärningsstilar garantera att denna elev kommer att bli en utmärkt idrottsman. Det är mycket troligt att sådana elever kommer att visa bättre framsteg jämfört med andra visuella och auditiva elever, men utan rimliga auditiva och visuella inlärningsförmåga kommer kinestetiska elever att misslyckas med att anpassa sig till de förändrade inlärningsmiljöerna.


I sin studie skriver Peters, Jones och Peters att det inte finns några starka samband mellan föredragna inlärningsstilar och olika tillvägagångssätt att studera, vilket innebär att det inte finns några, inte ens anekdotiska, bevis för att idrottselever föredrar att använda sina kinestetiska förmågor framför andra. Kompetens. Som ett resultat uppvisar inlärningsstilar och sporter komplexa inbördes samband. Kinestetiska elever är mer benägna att bli en del av det intramurala basketlaget. Instruktionsmetoder inom basket bör dock inte begränsas till kinestetiska färdigheter, utan bör också rikta in sig på auditiva och visuella förmågor hos eleverna eftersom dessa färdigheter är nödvändiga för att lyckas i idrott och eftersom elever i idrott kan utöva mer än en föredragen inlärningsstil, vilket kan göra deltagande i ett intramuralt basketlag problematiskt och till och med omöjligt.


Utbildningsteori använder tre olika definitioner av inlärningsstilen - man tror allmänt att det finns visuella, auditiva och kinestetiska elever. Gardner och Hatch delade inlärningspreferenser uppsatser om inlärningsstilar åtta olika grupper, vilket skapar teorin om multipla intelligenser. Det antas allmänt att i idrott föredras kinestetisk inlärningsstil och att kinestetiska elever har bättre chanser att lyckas i idrott. Även om kinestetiska elever medvetet väljer fysisk aktivitet och upplevelsebaserat lärande, uppsatser om inlärningsstilar, relationen mellan idrott och lärande är mycket mer komplex.


Gardner, H, uppsatser om inlärningsstilar. Multipel intelligens går i skolan: Pedagogiska implikationer av teorin om multipel intelligens. Utbildningsforskare, 18 8 : LD Pride. Inlärningsstilar. Peters, D. Inlärningsstilar och tillvägagångssätt för att studera i idrottsrelaterade program: Relationer till akademiska prestationer och konsekvenser för framgångsrikt lärande, undervisning och bedömning. Sims, S. Vikten av inlärningsstilar: Förstå konsekvenserna för lärande, kursdesign och utbildning. Greenwood Publishing Group. Varför jag valde att gå på college, skissera exempel.


Effekter uppsatser om inlärningsstilar Autism på framgångsrikt uppnående av livsuppgifter under livstidens utvecklingsstadier, forskningsuppsatsexempel. Behöver en professionellt skriven anpassad uppsats? Just nu kan du få en professionellt skriven uppsats i vilken disciplin som helst med en. Vi skickar nu en länk till dig för att ladda ner din e-bok, kontrollera din e-post. Tack! Du kan få aviseringarna nu. Det är ett nöje att hålla kontakten! Visa allt. Papperstyper Filmrecension Uppsats Antagning Uppsats Kommenterad Bibliografi Ansökan Uppsats Artikel Kritik Artikel Recension Artikel Skriva Bedömning Bokrecension Uppsatser om inlärningsstilar Plan Affärsförslag Capstone-projekt Fallstudie Kursuppgifter Följebrev Kreativ uppsats Avhandlingsavhandling - Abstrakt avhandling - Slutsats Avhandling - Diskussionsavhandling - Hypotesavhandling - Introduktionsavhandling - Litteraturavhandling - Metodavhandling - Resultat GCSE-kurser Grant Plan Intervju Marknadsföring Grant Plan Quiz Intervju Flervalsrapport Quiz Personligt uttalande Dikt Power Point-presentation Power Point-presentation med talaranteckningar Frågeformulär Reaktionspapper Forskningsuppsats Forskningsförslag Tal SWOT-analys Terminuppsats Examensarbete Uppsats Online Quiz CV Disposition Litteraturrecension Uppsatser om inlärningsstilar Analys Statistik problem Math Problem Artikel.


Få en gratis e-bok! Lärstilar, uppsatser om inlärningsstilar, Exempel på forskningsrapport. Sidor: 8 Ord: Forskningsuppsats. Behöver ett skräddarsytt forskningsdokument skrivet för dig? HYRA EN SKRIFTARE! Sammanfattning Uppsatsen syftar till att diskutera inlärningsstilar och multipla intelligenser, såväl som deras implikationer i sport. Inledning Professionella inom utbildning är allt mer uppmärksamma på inlärningsstilarna, uppsatser om inlärningsstilar, som olika grupper av elever ansluter sig till eller som de visar upp i processen att skaffa sig ny kunskap. Inlärningsstilar Professionell förståelse av inlärningsstilarna är direkt kopplad till den så kallade instruktionspreferensen, eller instruktionsstilar och tillvägagångssätt, som yrkesverksamma inom utbildning väljer för att passa elevernas specifika behov och kriterier.


Multiple intelligenser Howard Gardner anses rättvist vara författaren och den centrala figuren i utvecklingen av multipel intelligensteori inom utbildning. Kinesthetic Learners and Sports Intelligenser uttrycks förvisso sällan i den form som beskrivs av Uppsatser om inlärningsstilar. Slutsats Utbildningsteori använder tre olika definitioner av inlärningsstilen - man tror allmänt att det finns visuella, auditiva och kinestetiska elever. Referenser Gardner, H. pdf Sims, S. Fast med din forskningsrapport? Ta kontakt med en av våra experter för uppsatser om inlärningsstilar hjälp! Messenger livechatt. Taggar: APA Education Grundutbildning. Varför jag valde att gå på college, skissera exempel. Effekter av autism på framgångsrika uppnående av livsuppgifter under utvecklingsstadierna av livslängden, forskningsuppsats exempel Forskningsuppsats, uppsatser om inlärningsstilar.


Få omedelbar uppsats uppsatser om inlärningsstilar hjälp!





exempel på en uppsats med fem stycken



För att pedagoger ska underlätta undervisnings- och lärandeutvecklingen i klassrummet behöver de ett urval av resurser som hjälper läroplanen. Det finns ett koncept för en lärobok Klassrumsundervisningsstilar. Studien avslöjade att musik inte är bra för en effektiv studie, såvida du inte lyssnar på musik i förväg för att framkalla dopaminendorfiner, vilket betyder ett lyckligare resultat när du studerar. Studera inlärningsstilar. De viktigaste egenskaperna hos informell utbildning Utbildning kan äga rum var som helst, när som helst; det är en livslång dynamisk process som får oss att lära oss nya saker genom att förmedla kunskap och information från många resurser och en generation till en annan generation. Informell utbildning är ett slags lärande INFORMELL UTBILDNING Informellt lärande bidrar till en stor del av människans förståelse av det verkliga faktumet om vår planet Jorden och vår överlevnad i förhållande till biotiska och abiotiska saker.


Det är en livslång process för en individ. Den har ingen bestämd läroplan eller bestämt mål eller bestämd kurs. Ingen fast tidsgräns Det finns ingen ordentlig planering. Det är en naturlig process, därav betydelsen av utbildningens lärstilar. Det finns många faktorer som påverkar framgång i lärande. En av dessa faktorer inkluderar att kunna använda det man har lärt sig och tillämpa det på det verkliga livet Intelligence Learning Styles Undervisning. Människor kan sägas väl i att behärska ordförråd, om de behärskar många ordförråd. Utan ordförråd kan människor inte uttrycka en idé, åsikt och känsla i det dagliga livet.


Det finns vissa aspekter av ordförråd som eleverna bör lära sig. De handlar om lexikaliska objekt är dess inlärningsstilar Student. Det finns många fördelar med hemundervisning för barn. Dessa förmåner inkluderar följande: Utmärkt utbildning. Det övergripande målet med hemundervisning är att utbilda barn. I detta utmärker hemundervisningen. På grund av de många fördelarna med hemundervisning finns det helt enkelt inget bättre sätt att utbilda ett barn. Hemundervisning Lärstilar. Undervisning genom läroböcker vs. Standardformen för att utbilda barn är genom skolan: lärare, resurser, läroböcker. Med det pågående Flipped classroom finns en instruktionsstrategi och en typ av blandad inlärning som vänder på den traditionella inlärningsmiljön genom att leverera instruktionsinnehåll, ofta online, utanför klassrummet.


Det flyttar aktiviteter, inklusive de som traditionellt sett kan ha betraktats som läxor, in i klassrummet. Inlärningsstilar i klassrummet. En rubrik är en multifunktionell poängguide för att bedöma elevers produkter och process. Det är ett bedömningsverktyg i matrisform. Bedömningsmatrisen täcker alla nyckelparametrar för bedömningen av varje fas. Det här verktyget fungerar på många sätt för att främja elevernas inlärning och lärarstilar Lärarundervisning. Omvänt finns det instruktörer som ser lektioner som viktiga för undervisningen i de mest abstrakta, komplexa begreppen.


Att överbrygga dessa två polariserande perspektiv på hur man framgångsrikt lär ut det mest utmanande materialet i en kurs är behovet av att definiera ställningsprestandamål av eleven för att mäta effektiviteten av distansundervisning personlig undervisning Halttunen, Förmedlingen av dessa två ytterligheter visar att för de mest komplexa begrepp i en statistikkurs lärdes ut mer effektivt genom byggnadsställningar eftersom distansutbildningsverktyg gjorde det möjligt för eleverna att kontinuerligt granska begrepp som de inte var bekanta med. Ställningar gjorde det möjligt för elever att aktivt lära sig, uppfylla deras behov av autonomi i inlärningsprocessen, förutom att ge dem behärskning över presentationen av koncept online också. term retention av statistiska begrepp som ett resultat Kartha, Referenser Kevin Cashman.


Sju strategier för att behärska ledarskap inifrån och ut. Kai Halttunen. Ställningsprestanda i IR-instruktion: utforska inlärningsupplevelser och prestanda i två inlärningsmiljöer. Journal of Information Science, 29 5 , CP Kartha. Lärande företagsstatistik: Online vs traditionellt. The Business Review, Cambridge, 5 1 , Najjar, M. Om byggnadsställningar Adaptiva undervisningsuppmaningar inom virtuella labb. International Journal of Distance Education Technologies, 6 2 , Teaching Methods I den här frågan använder jag en uppgift att sätta ihop flera olika sorters komponenter till en hylla som jag nyligen köpte från Ikea. Inuti paketet hittade jag ett schema med instruktioner för att montera olika delar av hyllan.


Med lite svårighet kunde jag sätta ihop komponenterna i hyllan, även om det tog mig ungefär en och en halv timme. Genom att läsa Howard Garders mått på multipel intelligens tror jag att jag är ganska bekväm med logisk-matematisk intelligens och inlärningsstilar för rumslig intelligens, eftersom båda dessa stilar krävdes i min sammansättning av komponenterna i hyllan. Logisk-matematisk gör det möjligt för individer att använda och uppskatta abstrakta relationer; och rumslig intelligens gör det möjligt för människor att uppfatta visuell eller rumslig information, att omvandla denna information och att återskapa visuella bilder från minnet.


Att lära ut montering av komponenter i en hylla är svårt att förstå genom... Min sekvenspoäng är 33, min exakta poäng är 35, min tekniska poäng är 17 och min Confluent poäng är. Till exempel försökte någon visa mig hur en gadget fungerade och jag ställde in dem. Men jag uppskattar vikten av sekventiell inlärning, schemaläggning och metodik. När jag får en uppsättning instruktioner som jag förstår är jag villig att följa dem så länge jag förstår syftet med metoderna. Jag kan också vara systematisk i mitt förhållningssätt, vilket också är anledningen till att jag fick högt betyg på Sequence learning. Min man gjorde annorlunda poäng än jag på LCI, med nästan motsatta resultat från mitt. Mest anmärkningsvärt är att han använder teknisk inlärning första poäng på 33 , medan jag undviker det poäng av Han använder precision endast efter behov poäng på 22 , medan jag använder det första poäng av Även om tekniskt sett hans sekvenspoäng är för att använda det efter behov, gjorde han nästan poäng tillräckligt lågt på poängen för sekventiell inlärning 18 för att undvika det.


Jag använder sekvens första poäng av Den huvudsakliga likheten mellan min man och mig är med sammanflöde; vi fick samma poäng båda två med en poäng på 25, precis på gränsen till att använda den först. Att reflektera över våra likheter och olikheter kan kasta ljus över våra kommunikationsmönster. Vi uppskattar båda att göra saker på vårt eget sätt, även om vi uppskattar att lära av andra människor. Att hitta en gemensam grund och harmoni är viktigt, och det är förmodligen därför... Förälders engagemang Föräldrarnas engagemang är en avgörande komponent för att förbättra lärande och utveckling för elever, särskilt döva och hörselskadade elever.


För döva och hörselskadade elever är deras föräldrars deltagande i inlärningsprocessen avgörande på grund av deras unika inlärningsbehov och stilar. Föräldramedverkan avser aktivt, kontinuerligt engagemang av en primär vårdgivare eller förälder i utbildningen av sina barn. Att välja den mest effektiva stilen som relaterar till ens individuella personlighet är mycket användbart när det gäller att öka ens inlärningsstyrkor. Jag har personligen funnit att i verkligheten kombinerar de flesta människor ett antal inlärningsstilar för att utveckla sitt unika förhållningssätt till lärande. Ur mitt perspektiv har jag funnit att en kombination av både fantasifulla och analytiska inlärningsstilar passar mina behov bäst.


Tyngdpunkten i mitt förhållningssätt ligger dock på den fantasifulla stilen eftersom jag är mer bekväm med en inlärningsstil som utforskar olika källor och syn på verkligheten på ett diskursivt och öppet sätt. Samtidigt är det mer övervägda och noggranna analytiska tillvägagångssättet också användbart eftersom det tenderar att "jorda" en i verkligheten. referenser Durbin G. Lärstilar. mhtml www. Referenser Durbin G. Att förstå lärstilar. Skoladministratör, 51, 8. Hämtad februari 26, , från Questia databas:. Inlärningsstilar och inlärningsmetoder I allmänhet erkänner psykologiska teoretiker och pedagoger att inlärning sker ganska olika hos olika individer. Det finns många teorier om hur människor lär sig, och en av de vanligaste är Kolbs Learning Style Inventory LSI , som kategoriserar lärande enligt följande breda distinktioner: Konkret Uppleva eller överväga saker på det sätt som de presenteras; Abstrakt konceptualisering eller att betrakta saker som idéer och teorier som representerar eller införlivar det som representeras; Aktivt experiment eller att forma slutsatser baserat på vad som representeras och genomföra experiment för att bekräfta dessa slutsatser; och effektiv observation eller bestämmande...


Referenser Akkoyunlu, B. En studie av elevers uppfattningar i en blandad inlärningsmiljö baserad på olika inlärningsstilar. Chickering, A. Tillämpa de sju principerna för god praxis i grundutbildning. Nya anvisningar för undervisning och inlärning. Visuella elever tycker naturligtvis inte om att läsa böcker som auditiva elever skulle göra, eftersom skriftlig information mestadels bearbetas i sinnets öron snarare än genom att visualisera texten. Slutligen kommer en kinestetisk eller taktil elev huvudsakligen att lära sig information genom beröring och rörelse. Med andra ord skulle kinestetiska elever njuta av praktiska laborationer mer än en rutinföreläsning. De gillar också att simulera händelser för att förstå dem bättre. Conner, pg 47] Fördelar med att känna till inlärningsstilen Nu när vi har sett dominansen av olika modaliteter som resulterar i olika inlärningsstilar bland elever, är det relevant att förstå konsekvenserna av sådana skillnader i sammanhanget för deras akademiska prestationer.


Bibliografi 1 Marcia L. Conner, "Lär dig mer nu: 10 enkla steg för att lära sig bättre, smartare och snabbare", 2 Richard M. pdf 3 Donna Walker Tileston, 10 Best Teaching Practices: How Brain Research, Learning Styles and Standards Define Teaching Competences', publicerad av Corwin Press. Lärstilar Teorin om Honey och Mumford, beskriver stilar och inlärningsstrategier. Den innehåller mycket av teorin om Kolbs inlärningscykel, vilket gör den mer begriplig. Det är viktigt att diskutera dessa strategier med eleverna. Marsick och atkins, detta gör det möjligt för läraren att bli medveten om behovet av att variera sin undervisning eftersom de inte existerar i universellt, det låter också eleverna inse att alla lär sig olika.


Så dess dominerande inlärningsstrategier kan påverka dess arbetssätt och studentpersonal kan sedan optimera dem. Det kan också bli mer självförtroende. Honey och Mumford tar ifrån Kolb idén om en upplevelsebaserad inlärningsmodell i fyra stadier som de kallar: erfarenhet, avkastning på erfarenhet, dra slutsatser och planering. aring och Evans, p Enligt dem har varje fas specifika beteenden och attityder och är viktig för att framgångsrikt slutföra själva inlärningsprocessen. Verk som citeras Lam, Y. Marquardt, M. Action learning in action: Förvandla problem och människor för organisatoriskt lärande i världsklass.


Palo Alto, CA: Davies-Black Publishing, , pp Marsick, V. Att visa värdet av en organisations lärandekultur: The Dimensions of Learning Organisations Questionnaire, Advances in Developing Human Resources, 5, pp Evans, C. Och Graff, M. inlärningsstilsbedömningstest på internet för att se om de stämmer överens med vad jag trodde min inlärningsstil var. Webbplatsen hette Learning Styles Online och priset var helt rätt för mig -- det var gratis. Denna rapport är en snabb sammanfattning av testresultaten och min åsikt om de var korrekta eller inte. Lärstilar är helt enkelt olika tillvägagångssätt eller sätt att lära. Lärstilar online, synen var mycket informativ i den meningen att de också gav detaljerade förklaringar av de olika inlärningsstilarna och även insikter i vad varje personalstil kan sträva efter att bli när de växer upp.


Till att börja med finns det specifika typer av inlärningsstilar för att ytterligare ge detaljer och insikt i det undermedvetna. Typerna av elever delas in i tre kategorier: Visuella elever som lär sig genom de visuella aspekterna av syn och tolkning av kroppsspråk... Referenser Lärstilar online. Inlärningsstilar Special Ed Standard efektivt papper om elevers skillnader och inlärningsstilar Denna uppsats ger en kort översikt över olika inlärningsstilar och de typer av anpassningar lärare kan göra i klassrummet. Lärstilar: En översikt "Elever lär sig på många sätt -- genom att se och höra; reflektera och agera; resonera logiskt och intuitivt; memorera och visualisera och rita analogier och bygga matematiska modeller; stadigt och i pass och start.


Undervisningsmetoderna varierar också. Vissa instruktörer föreläser, andra demonstrerar eller diskuterar; vissa fokuserar på principer och andra på tillämpningar; vissa betonar minne och andra förståelse" Felder Tanken på att använda flera metoder för att lära ut samma material har blivit mer och mer populärt eftersom lärare är medvetna om de olika inlärningsstilar eleverna uppvisar. Vissa auditiva elever lär sig bäst genom att lyssna; elever som är visuella elever kan lära sig bäst om läraren använder grafer och... Referenser Felder, Richard M. Ingenjörsutbildning, 78 7 , pdf Förstå olika lärstilar.


På samma sätt, om min arbetsplats involverar fysiskt arbete, kommer jag inte riktigt att klara mig lika bra som vissa andra. Jag skulle hellre sitta ner med några kollegor och komma på vad som måste göras än att springa runt och ta reda på det allt eftersom. Dessa bedömningar av mina personliga styrkor och svagheter väcker frågan: Hur kan jag använda detta test för att göra mig till en bättre chef? Svaret är uppenbart, arbeta på mina svagheter. Som chef kommer jag att behöva förstå och samarbeta bra med mina medarbetare, och på den avdelningen är jag verkligen kompetent. Men för att vara en fullständigt kompetent chef måste jag lära mig att vara fysisk och bättre kunna visualisera planer och idéer. Svaret på att bli mer fysiskt är uppenbart: lär dig att arbeta med mina händer. På arbetsplatsen måste jag kunna...


För lärare i språk och läskunnighet, konst och fysisk fostran är denna process nästan viktigare, eftersom eleverna förmodligen kommer till dessa klasser med förutbestämda föreställningar baserade på deras inlärningsstil. Till exempel, en student som inte är en kinestetisk lärande min rynka pannan på idrott. Av denna anledning bör lärare som undervisar i idrott se till att använda en mängd olika visuella, auditiva och andra metoder i samband med sin fysiska undervisning för att engagera alla elever. Vissa idrottslärare kan göra detta genom att inkludera bild- eller ljusshower och musik. Även i studien av musik, föreslår Locklear att olika inlärningsstilar kan användas. I själva verket föreslår hon att "nedsänkning av musikklasser på ett positivt sätt kan ta itu med många av de problem som lärare delar", inklusive införlivandet av olika inlärningsstilar.


Att använda musik för att lära ut läskunnighet, eftersom båda disciplinerna är "symboliska" är dessutom ett sätt... Verk som citeras Locklear, S. Forskningsbaserad motivering för Highline School District Elementary and Secondary School Music Problems. Hämtad februari 12, , från New Horizons for Learning. htm Peng, L. Tillämpa inlärningsstilar i undervisningsstrategier. Hämtad februari 12, , från National University of Singapore. Community Colleges in America I och , ett dussin stora rapporter om USA:s skolor publicerades. Alla betonade behovet av "excellens" inom utbildning. Dessa rapporter är föremål för: Excellence in Education: Perspectives on Policy and Practice. Rapporterna om högre utbildning publicerades av The BusinessHigher Education Forum och ansåg att högre utbildning inte kunde utbilda skickliga chefer och tekniker som de trodde att industrin behövde.


Det intuitiva greppet om problem och... Verk som citeras Altbach, Philip G. Kelly och Lois Weis, red. Excellence in Education: Perspectives on Policy and Practice. Buffalo, NY: Prometheus Books, Baker, George A. En handbok om Community College i Amerika: dess historia, uppdrag och ledning. Westport, CT: Greenwood Press, Diaz, David P. Miller, Richard I. Utvärdera, förbättra och bedöma fakultetsprestationer i tvååriga högskolor. Studenters lärstilar ritar för att lära -- verkliga problem En universitetsinstruktör som försöker intressera och motivera studenter genom en föreläsning är ibland på tunn is när det gäller att hålla elevernas uppmärksamhet. Därför åligger det den alerta samtida instruktören att presentera mycket relevant material på ett sätt som engagerar eleverna samtidigt som de inser att det finns väldigt olika inlärningsstilar.


Ändå är instruktörens uppgift att presentera information som hjälper eleven att utveckla färdigheter i kritiskt tänkande - och hjälper eleven att lära sig att lösa problem. Det finns många aspekter av den livsviktiga miljöfrågan om klimatförändringar, och alla aspekter av denna fråga ropar efter klarhet. En instruktör kan skapa en värdig aktivitet -- som informerar samtidigt som den stimulerar -- från olika synsätt på klimatförändringar. I den här uppsatsen är betoningen på att skriva för att lära-uppgifter relevanta... Arbetar citerad mellanstatlig panel om klimatförändringar. Nilson, L. Undervisning när den är som bäst. En forskningsbaserad resurs för högskoleinstruktörer. San Francisco, Kalifornien: Jossey-Bass.


Lärstilar Baserat på Kolbs modell av lärstilar är jag en diverger. Det betyder att jag är orienterad mot reflekterande observation snarare än aktivt experimenterande -- starkt i mitt fall -- och jag är också lite orienterad mot konkret erfarenhet framför abstrakt konceptualisering. Det som kännetecknar inlärningsstilen Diverger är att jag uppfattar information konkret, men bearbetar reflekterande. Så jag är fantasifull, tror på min egen erfarenhet och är en insiktstänkare Kolb, när jag tänkte på hur jag skulle lära mig att plantera en rosenträdgård antar jag att det första är att jag tänkte på det.


Jag antar att någon som är mer orienterad mot aktiva experiment kanske bara dyker in och börjar gräva och ta reda på detaljerna allt eftersom. För mig gick jag direkt till Internet för att få en lista över saker att göra och en lista över fallgropar att se upp... Referenser Kolb, D. Kolbs modell av lärstilar. LifeCircle Inc.. html Ingen författare. Kolbs lärstilar. Affärsbollar. Personliga lärstilar Inlärningsstil Efter att ha fyllt i VAK-enkäten har jag lärt mig att av de fyra typerna av elever har jag starka tendenser till tre av de fyra typerna. Dessutom, med en poäng mycket nära de två första kategorierna, är jag också en kinestetisk elev. Slutligen, med lägst poäng, är jag en fonetisk elev.


Jämfört med hur jag uppfattar mina egna inlärningsstilar utanför den här enkäten, håller jag till största delen med. Jag tror att jag mest är en visuell och kinestetisk elev. Jag lär mig genom att läsa och skriva, såväl som genom ljud, men inte lika mycket. De är inte så mycket jag föredrar att lära mig, men jag kan inte förneka att de aspekterna hjälper min förståelse. Vissa människor är inte de bästa på att tala inför publik eller ge instruktioner, och det är därför jag... Referenser: Advanology. Den visuellt-spatiala inlärningsstilen. LangVid språkträning. Studiestil: Taktil-kinestetiska elever. Studieguruer. Studieråd för läs- och skrivstudenter. Jämför dina föredragna inlärningsstrategier med de identifierade strategierna för din inlärningsstil.


Bedöm hur detta kommer att förändra ditt sätt att studera, om något. Sammanfatta din analys av denna övning i ett papper, ord. inkludera följande: 1. Ge en sammanfattning av din inlärningsstil. Lista dina föredragna inlärningsstrategier. Jämför dina föredragna inlärningsstrategier med de identifierade strategierna för din föredragna inlärningsstil. Bedöm eventuella förändringar du behöver göra i dina studievanor. Dessutom, "lärande äger rum inom och påverkas av den studerandes kulturella sammanhang. Reflektion Pallapu-forskningen är begränsad.


Forskningsurvalet är litet och inte tillräckligt varierat, eftersom 21 av de 22 deltagarna var kvinnor och alla var kaukasiska. Resultaten tyder dock på att inlärningsstilar varierar även inom en annars eller till synes homogen population. Pallapu-forskningen är viktig eftersom den visar att kön och etnicitet inte nödvändigtvis är de viktigaste faktorerna för lärande. Även om kön och etnicitet är viktiga och på något sätt kan vara korrelerade med inlärningsstilar, visar Pallapu att inlärningsstilar är oberoende av kulturell bakgrund och kön. Lärare som antar att kön och etnicitet nödvändigtvis påverkar inlärningsstilar kan vara felaktiga.


I ett homogent klassrum kan lärare frestas att undervisa... Pallapu-forskningen tyder också på att eleverna borde bli mer medvetna om sina egna inlärningsstilar. Jag skulle vilja utvärdera mina elevers inlärningsstilar innan jag skapar klassmaterial. Efter att ha gjort det kan jag låta mina elever veta vad de har för inlärningsstilar. Detta kommer att hjälpa dem inte bara i mitt klassrum utan i alla deras klasser. Till exempel kommer elever som är medvetna om att de är verbala elever att uppmuntras att gå med i studiegrupper och skriva om vad de lär sig i skolan. Studenter som är medvetna om att de är visuella elever kommer att uppmuntras att införliva material som inkluderar visuella element som grafer. Enligt Pallapu presterar visuella elever bättre och får bättre betyg än verbala elever.


Detta tyder på att lärare inte är tillräckligt uppmärksamma på vad verbala elever behöver. Andra inlärningsstilar kan också behöva beaktas för att skapa ett mer verkligt mångsidigt klassrum som hjälper alla elever att uppnå sin högsta potential. Pallapu, Prasanthi. Höstens individuella inlärningsstil Denna rapport är en självutvärdering och återspegling av min personliga inlärningsstil. Rapporten bedömer mina styrkor och möjligheter till tillväxt samt skapar en förbättringsstrategi som enbart är baserad på resultaten av min inlärningsstilsbedömning. Genom en gratis webbplats för inlärningsstil på internet upptäckte jag att min inlärningsstil kallas Interpersonell intelligens. Rapporten kommer också att ge lite bakgrund om de olika lärstilarna och ge en grov definition.


Inlärningsstilar Inlärningsstilar är de grundläggande sätt som människor är programmerade för att bäst lära sig. Det finns olika sätt eller stilar att lära sig och varje man, kvinna och barn har antingen en specifik stil eller en kombination av stilar som hjälper dem att skaffa sig kunskap och erfarenheter. Denna information är bra för lärare och föräldrar eftersom om ett barn är aktivt engagerat i inlärningsprocessen tenderar det att känna sig mer självförtroende och därför... Referenser Blackmore, Jessica. Pedagogik: Lärstilar. html Introduktion. Följande är Hofstedes fyra kategorier och vad de mäter: Power Distance PD är "den utsträckning i vilken de mindre mäktiga medlemmarna av institutioner och organisationer i ett land förväntar sig och accepterar att makten är ojämnt fördelad" Hofstede med en liten PD betyder mer jämlikhet i samhället , och en stor PD betyder mindre.


Individualism ID definierar om samhället förväntar sig att människor ska ta hand om sig själva eller inte. Dess motsats är kollektivism, som Hofstede definierar som "i vilken utsträckning människor i ett samhälle från födseln och framåt är integrerade i starka, sammanhållna in-grupper, som under hela människors liv fortsätter att skydda dem i utbyte mot obestridlig lojalitet. Hög MA betyder att män ska vara "häftiga, tuffa och fokuserade på materiell framgång; kvinnor ska vara mer blygsamma, ömma och bekymrade över livskvaliteten" Hofstede Referenser Al-Mekhalfi, A. Instruktionsmedia för lärares förberedelse. International Journal of Instructional Media, 28 2 , arabvärlden Geert Hofstede Cultural Dimensions. shtml Australien. Hämtad 29 januari, kl. Detsamma gäller om jag tittar på en instruktionsvideo.


Till exempel skulle jag kunna tänka på exempel när jag tittar på videon, vilket gör processen taktil. På min egen tid kunde jag omvandla mina exempel till ett tal om ämnet. Återigen, detta skulle innebära att jag använder alla mina tre stilar och lär mig så effektivt som möjligt. Det finns också en möjlighet att förbättra mitt sätt att studera genom att använda alla mina tre inlärningsstilar. Utmaningen är att hitta sätt att lära och studera som använder alla tre stilar. Jag skulle till exempel kunna studera med en partner och använda diskussion för att göra processen auditiv. Jag kunde också genomföra praktiska projekt relaterade till ämnet med en studiepartner, vilket skulle göra processen taktil.


Slutligen, om projektet har en visuell komponent, kommer detta också att göra processen visuell och kommer att innebära... Referenser Dryden, G. Inlärningsrevolutionen. Network Educational Press Ltd. Gross, R. Högsta lärande. New York: Penguin. Sarasin, L. Lärstilsperspektiv: Inverkan i klassrummet. Madison, WI: Atwood Publishing. Sims, R. Vikten av inlärningsstilar: Förstå konsekvenserna för lärande, kursdesign och utbildning. Westport, CT: Greenwood Press. För länder som U. Och Frankrike, dessa behov kan rimligen förväntas relatera till respektive nationella kulturer som är involverade. Till exempel, i sin bok Education in France, Corbett och Moon-rapporten, "Ett utbildningssystem måste ständigt rättfärdiga sig med hänvisning till de värderingar som ligger till grund för en nations kultur.


I en demokrati förväntas den överföra en rad intellektuella, estetiska och moraliska värderingar som genomsyrar läroplanen och förhållningssätten till undervisning och lärande.". Precis som USA har ställts inför ett antal utmaningar under de senaste decennierna när det gäller att identifiera det bästa sättet att tillhandahålla utbildningstjänster för ett alltmer mångkulturellt samhälle, har Frankrike upplevt sin beskärda del av hinder även i detta avseende. Enligt Corbett och Moon, "I samhällen som tvingas komma överens med förändring, utmanas värderingar alltid. Det franska samhället, liksom andra, var tvunget att anpassa sig till... Referenser Atkinson, R. Bygga en mer mänsklig ekonomi. The Futurist, 40 3 , Blanchard, E. Att göra intelligenta handledningssystem kulturellt medvetna: Användningen av Hofstedes kulturella dimensioner.


Montreal, Quebec Kanada: Institutionen för datavetenskap, HERON Laboratory. Bryant, S. Distansutbildning: En genomgång av den samtida litteraturen. Issues in Accounting Education, 20 3 , Calder, J. Missnöje och mångfald: Att övervinna hinder för vuxna elever. London: Falmer Press. Till exempel kan insamling av vattenprover tilldelas två gruppmedlemmar, medan forskning om hur man samlar in prover görs av två andra gruppmedlemmar. Foundation Coalition, Cooperative learning enligt University of Wisconsin cooperative learning group anges vara strukturer som "genererar idéer för öppna frågor eller problem.


Vissa lär sig genom att lyssna medan andra lär sig genom att observera steg eller vara hands on. Att vara uppmärksam på din... Lärmiljön är fylld av elever vars inlärningsstrategier är unika för varandra. Att förstå deras skillnader är särskilt viktigt för alla instruktörer eller facilitatorer av den pedagogiska processen. Tänk på dessa två typer av elever: en som... Dessa stilar inkluderar visuella, fonetiska, verbala, fysiska, logiska, sociala och ensamma.

No comments:

Post a Comment