Tuesday, March 15, 2022

Essä om hus i brand

Essä om hus i brand



Medan han rökte sin pipa, slumrade han till för att sova. Jag blev förstenad av åsynen av elden, som kröp en ödla som uppför huset. 28 december, kl. Han slog sig förgäves för bröstet. Folk vill släcka elden med hinkar fulla med vatten och påsar med sand. När de såg denna tragiska brand sprang många män från omgivningen mot huset med hinkar fulla med vatten, våta täcken, korgar med sand och eldsläckande element. Jag ville skynda mig till hjälp av den skadade pojken men jag hade ett skadat ben, uppsats om huset i brand.





Essä om A House on Fire 200 ord på engelska



Ett hus i brand. På kvällen i lördags hade vi teparty i vårt hus. Helt plötsligt stördes den glada stämningen på festen av ett högt ljud. Gästerna på festen började springa ut ur huset i stor förvirring. Jag kom ut och upptäckte att en av våra grannar hade fattat eld. Lågorna steg högt upp mot himlen. Alla fruktade att en stor brand skulle sprida sig i hela kolonin. Vi var angelägna om att få branden under kontroll. Vinden blåste upp lågorna. Folk vill släcka elden med hinkar fulla med vatten och påsar med sand. Damen i huset grät bittert. Hennes rop var hjärtskärande. Hennes enda son sov på övervåningen.


Elden hade ännu inte nått dit. Men rökmoln uppsats om huset i brand summera ut genom fönstret i det rummet. Att gå till den historien för att rädda pojken betydde säker död. Jag ville skynda mig till hjälp av den skadade pojken men jag hade ett skadat ben. En ung pojke erbjöd sig att riskera sitt liv. Folket satte en stege mot väggen. Pojken sprang upp som en pil. Han förde ner barnet ur lågorna. Både pojken och barnet blev rökkvävda. Elden började slockna. Det tog två timmar att få ner den.


Byggnaden lades i aska, uppsats om huset i brand. Det var en hemsk syn. Vår granne var i stor nöd. Ingen kunde säga hur branden bröt ut. Några sa att branden anlades av några busiga människor i kolonin. Andra sa att det berodde på slarv från husets tjänare som lämnade en brinnande cigarett nära några kläder. Husägaren led i alla fall en stor skada. Men Gud är tacksam för att det inte var några förluster av liv. Alla berömde den unge pojken för hans tapperhet. Uppsats nr. Ett hus i brand. Det var midnatt när klockans visare förenas med handflatorna. Det rådde djup tystnad överallt.


Jag njöt av en god sömn i mitt rum med min yngre bror, uppsats om huset i brand. Helt plötsligt väcktes jag av ljudet av fotsteg utanför. Det verkade som om människorna sprang på gatan. Jag reste mig upp och kikade ner från fönstret. Jag fick veta att min vän Roshans hus stod i lågor. Jag skyndade mig genast till platsen, uppsats om huset i brand. Huset var helt omslutet av lågor. En stark vind bildade elden. Lågorna hoppade till himlen och gav ut rökmolnen. Det var oändlig brådska och spänning. Många var upptagna med att ta med hinkar med vatten medan andra hällde det på elden, uppsats om huset i brand.


Essä om hus i brand, även vi anslöt oss till dem, vi gjorde vårt bästa för att släcka elden, men alla våra ansträngningar var förgäves. Snart brändes hela byggnaden med allt i den till aska. Brandkåren larmades. På nolltid var den där. En besättning aktiva män i mässingshjälmar tog sig till jobbet och branden var under kontroll på en halvtimme. Gud vare tack, grannhusen räddades. Det sägs att allt berodde på slarv från tjänaren som var storrökare. Medan han rökte sin pipa, slumrade han till för att sova. Den brinnande askan från röret föll ner och satte eld på sängen. Snart spred sig branden i hela byggnaden. Förlusten uppskattades till mer än fem lakhs. Alla hade sympati för den drabbade familjen.


De flyttades till ett närliggande hus och en nödsituation uppsats om huset i brand av alla de äldste i kolonin kallades. Det beslutades att huset ska repareras som ett joint venture av människor. Gud rädda alla från en sådan olycka men vi måste vara mycket vaksamma för att hålla oss borta från en sådan händelse och när vi står inför uppsats om huset i brand inse det djärvt eftersom livet är ett annat namn på en kamp. Ett hus i brand. Jag har ofta hört att rökning är skadligt för hälsan. Det var dock i söndags som jag insåg att det kunde förstöra ett helt hus och äventyra invånarnas liv.


I söndags, när jag gick upp lite sent på morgonen, hörde jag ett högt ljud utanför på gatan. Först avfärdade jag det och tog det för ett bullrigt bråk mellan två grälsjuka grannar som nyligen hade flyttat på vår gata från uppsats om huset i brand annan stad. Ljudet var dock så högt att jag inte kunde låta bli att gå ut. Till min stora förvåning hittade jag människorna som sprang mot den östra sidan av gatan. De hade hinkar med vatten och sand i händerna. När jag tittade österut såg jag höga, gaffeliga eldslågor och rökmoln. Utan att slösa ett ögonblick, uppsats om huset i brand, Jag rusade mot sidan av lågorna. Jag blev mycket chockad när jag fick veta att den berömda skräddaren, Mr.


Man lärde sig att Ali som kedjerökare inte kunde motstå att röka även när han sydde dyra kläder. När en fläck av brinnande cigarett föll på siden- och polyesterkläderna fattade de eld. Branden spred sig till den andra boende i huset, Mr. Pritam Kumar som råkade vara en tyghandlare och hade dumpat buntar av bomull, siden och polyestertyg i sina rum. Han liksom Ali var också hyresgäst i huset. Onödigt att säga att branden uppslukade hela huset och inom en kort tidsperiod, inte bara det kostsamma tyget och de sydda kläderna utan även alla möbler och träartiklar som dörrar, fönster, fläktar etc. lades i aska. Under tiden kom även hyresvärden. Han slog sig förgäves för bröstet.


Jag ringde brandkåren. Den kom inom några minuter och kontrollerade branden efter en hård kamp på cirka två timmar. På kvällen i söndags upptäckte jag att huset i vårt kvarter fattade eld. Lågorna steg mot himlen. Jag såg ett hus som brinner. Jag sprang ner och nådde platsen. Många människor hade samlats där. De sprang med hinkar fulla med vatten och påsar fulla med sand. Vilken fruktansvärd scen jag såg den dagen! Men det visade sig vara till stor hjälp. En stark vind blåste. Några rop hördes inifrån huset. Essä om hus i brand huset tillhörde en läkare. Snart nådde några brandbilar platsen. Två brandmän tog sig in i det brinnande huset.


Lyckligtvis dödades ingen.





hur man skriver en mla uppsats



House On Fire Essay - Introduktion: Eld är ett av följande element i universum, nämligen jorden, vattnet, luften och andra. Eld är användbar för oss i vårt dagliga liv för att laga mat, bränna tegelstenar, smälta bly och beck, för att driva kvarnar och fabriker. Men en timmes obevakad eld kan orsaka obeskrivligt lidande genom att bränna liv och egendom till aska. är brand vid en kraftig kollision eller gnuggning av en stenbit med en annan. Män brukade äta okokt mat innan elden uppfanns. Så brandupptäckt. markerade början och utvecklingen av civilisationen och industrin. Nu kan livet inte föreställas utan eld. Branden uppträder i olika former.


Solen är en kraft och energi. Utan eld stannar hela skapelsen och den moderna civilisationen. Elddubbeleggat svärd: Eld är som ett tveeggat svärd. Det är en lydig tjänare men en olydig dålig herre. Den kan tjäna oss i vårt dagliga liv som en lydig och outtröttlig tjänare om den hanteras varsamt. Men det används inte klokt och försiktigt det kan resultera i undergång och katastrof som många brandolyckor har visat. Det är en välsignelse och en förbannelse också. Skador orsakade av brand är verkligen enorma och irreparable. Hus i brand: En dag såg jag ett stort hus när jag kom tillbaka med min vän från att besöka en annan vän. Jag misslyckades med att motstå frestelsen ett tag att se den brinnande elden förtära allt den kunde.


När de såg denna tragiska brand sprang många män från omgivningen mot huset med hinkar fulla med vatten, våta täcken, korgar med sand och eldsläckande element. Hela huset var uppslukat av tjocka rökpelare och höga lågor. De fortsatte med att hälla hinkar med vatten på lågorna och elden, andra kastade sand och damm men elden fortsatte att öka med det kraftiga vindslaget. Brandförhållanden: De flesta hus var gjorda med halmtak. Vissa hus var inhägnade med trä, plåt och murade av tegel, men de var täckta med halm, hö, golpata och ogräs. Den brinnande elden antog monstrets utseende och spred outhärdlig hetta runt det. Monstret eller eldguden verkade kasta tunga eldklot mot dem som strävade efter att släcka elden eller få elden under kontroll.


Det var riktigt riskabelt att släcka branden. Under tiden dök brandkåren upp och hällde vatten kraftigt på och runt branden med hjälp av tunga rör och rör. Min syster gick in i mitt rum och berättade att ett hem i vårt grannskap hade fattat eld. Jag fick panik och skrek. Vi rusade ut tillsammans med min mamma och pappa för att hjälpa vår granne. Hela samhället hällde på hinkar med vatten och torr sand för att släcka elden. Många försökte till och med täcka en del av huset med en filt för att kontrollera elden, men det brann. Utsikten var skrämmande. Människor försökte obevekligt släcka branden men utan resultat. Brandkåren tog lång tid på sig att komma till platsen, vilket orsakade stora skador på huset.


Eftersom huset var en byggnad i tre våningar, var fångarna instängda på tredje våningen och ropade på hjälp. Deras liv var i fara eftersom lågorna snabbt inträngde dem. Vi var hjälplösa och omedvetna om att hjälpa offren som skrek på hjälp. Alla av oss bad och väntade spänt på brandkåren. Under tiden dök brandkåren upp. Folk tog en lättnadens suck. Sekreteraren för området förklarade scenariot och ansträngningarna för att släcka branden för personalen.

No comments:

Post a Comment