Monday, January 10, 2022

Reflekterande uppsatsexempel omvårdnad

Reflekterande uppsatsexempel omvårdnad



Avslappning av urinrörets sfinktrar i urinblåsan som orsakar urininkontinens reflekterande uppsatsexempel omvårdnad indikerar närmar sig döden WHO:s reflekterande skrivande: Om Gibbs reflekterande cykel, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Du kommer att se att många elever inte försöker vara kreativa. Den här artikeln kommer att ge dig de mest insiktsfulla tipsen som hjälper dig att skriva en enastående uppsats. Ditt papper bör vara enastående om du vill bli antagen. Det är din uppsats, så se till att skriva om din personliga upplevelse.





Introduktion till reflekterande uppsats



Innehållsförteckning Introduktion: 1:a färdigheten: Introduktion 2:a färdigheten Introduktion Den här tredje färdigheten kommer att titta på bedömningen jag gjorde. Referensintroduktion:, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Som beskrivs, i Nursing and Midwifery Council NMC, kommer praktiken av reflektion att göra det möjligt för mig att utforska, genom erfarenhet, ett utvecklingsområde för att tillhandahålla den nödvändiga kvaliteten på vården Taylor, Reflection är en viktig del av att uppnå kunskap och förståelse, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad, för att reflektera över upplevelser som kan vara positiva eller negativa, vilket möjliggör självkritik Bulman och Schutz, Min första färdighetsvilja utforskar hur kommunikation kan förbättras för klienter med kommunikationsstörningar som jag tog upp i ett multidisciplinärt teammöte MDT.


Namnen har ändrats för att upprätthålla konfidentialitet NMC, Detta ledde nu till att jag genomförde en forskning om detta problem som jag upptäcker reflekterande uppsatsexempel omvårdnad det har uppskattats att det finns 2. svårigheter med att hitta rätt ord eller med att läsa meningar, nedsatt stavningsförmåga och nedsatt förmåga att uttala ord klart. Världshälsoorganisationen, DH, Kommunikation är en tvåvägsprocess, som involverar minst två personer som alternerar i att skicka och ta emot meddelanden Ferris-Taylor , När reflekterande uppsatsexempel omvårdnad meddelande tas emot, det tolkas och normalt ges ett svar. Hos vissa personer kan det finnas en försening i svarstiden på grund av kommunikationsstörningar. Jag föreslår att både verbal och icke-verbal kommunikation är viktig när man handlar reflekterande uppsatsexempel omvårdnad Mr Kee eftersom det är viktigt att se till att budskapet som förmedlas är tydligt, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad.


Det finns ett behov av att utforma en strategi för att kommunicera som skulle främja empowerment, bygga på befintliga styrkor för att inte förstärka en känsla av hjälplöshet och maktobalans. MDT-erfarenheten har betonat vikten av att interprofessionellt arbeta tillsammans eftersom det uppmuntrar till att tillhandahålla holistisk vård. Lärandet från denna erfarenhet kommer att påverka min framtida praktik inom olika områden som inkluderar kommunikation och empati. Som en kvalificerad sjuksköterska skulle min roll vara att säkerställa att beslut fattas på uppdrag av tjänsteanvändaren efter mycket samråd med tjänsteanvändaren eftersom kommunikationsförespråkande allmänt anses vara en moralisk skyldighet i omvårdnadspraktiken eftersom det är den avgörande grunden för omvårdnad McDonald, Effektiv påverkansarbete. kan förändra livet för människor med inlärningssvårigheter och göra det möjligt för dem att uttrycka sina önskemål och göra verkliga val.


Inom psykisk sjuksköterska, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad, bemyndigande innebär vanligtvis avsikten att säkerställa att förhållandena är sådana att individen kan agera som en självförespråkare Webb, ]. Denna erfarenhet har belyst de svårigheter som kan uppstå när det gäller att kommunicera och få giltigt samtycke som jag kommer att vara medveten om i framtida praxis. För att bekämpa eventuella restriktioner för Mr Kee att få tillgång till bra hälsovård och förhindrade allt mot hans välbefinnande, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Denna andra färdighet kommer att definiera begreppet värdighet och dess betydelse i förhållande till Mr Moses, en äldre patient, har svårt att höra, svag, behöver assistent för att gå, hans byxor och skor är våta av urin och lukten av avföring.


Åtgärder och stöd enligt Code of Professional Conduct NMC för sjuksköterske- och barnmorskerådet, som föreslås användas för att ge vård till Mr, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Dessutom kommer de omvårdnadsåtgärder som kommer att främja och upprätthålla Mr Moses värdighet under hans vård att beskrivas. Jag var involverad i vården för Mr Moses som har diagnostiserats med demens. Demens är en kronisk reflekterande uppsatsexempel omvårdnad tillstånd som orsakar minnesförlust, kommunikationsproblem, inkontinens och försummelse av personlig hygien Prime, p, Mr Moses försummelse av sin personliga hygien var djupgående på grund av hans inkontinenstillstånd, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad.


Om värdighet i vården Mr Moses, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad, värdighet kommer att definieras som omsorg som ges till Mr Moses som kommer att upprätthålla, främja och inte försämra hans självrespekt trots att hans nuvarande situation är blöt av urin och lukt av avföring eller hans ålder SCIE, Mr Moses bör trots sin nuvarande omständighet känna värde innan, under och efter hans vård Nursing Standard, Begreppet värdighet har att göra med integritet, respekt, autonomi, identitet och självvärde vilket gör livet värt att leva för dem SCIE, Men varje patient behöver unika, nivån på dessa koncept kommer att variera på individuella tjänsteanvändare, såsom den integritet som andra tjänstanvändare behöver kommer att skilja sig från vad Mr Moses kräver vid tidpunkten för hans vård.


När värdighet inte är närvarande under hans vård kommer Mr Moses att känna sig nedvärderad, sakna kontroll, tröst och känna sig generad och skämmas RCN, Saker som framkom i min observation för att Mr Moses ska få vård på ett värdigt sätt innebär, leverans Mr Moses personlig vård på ett sätt som bibehåller hans värdighet, med stöd från teammedlemmar och en uppdaterad utbildning i att ge vård och stödjande avdelningsmiljö NHS-bevis, jag tog upp några frågor med min mentor som saknades när jag gick till Mr Moses som inkluderar: Respekt, Sekretess, Självkänsla självvärde, identitet och en känsla av sig själv och Autonomi SCIE, Respekt är en sammanfattning av artighet, bra kommunikation och att ta tid SCIE.


Det är objektivt, opartiskt hänsynstagande och hänsyn till alla människors rätt, värderingar, övertygelser och egendom Wikipedia, och herr Moses är särskilt sårbar eftersom han enbart är beroende av personal för att ge sin personliga vård på grund av sin ålder och behöver assistent för att gå. Åldrig, bör behandlas som en individ, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Han ska inte diskrimineras, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Betonad bör läggas på Rutiner under vården bör förklaras för Mr Moses och hans vård bör vara personcentrum snarare än uppgiftsorienterad Calnan et al. Herr Lens värdighet måste respekteras och skyddas som en person som är född fri, lika i värdighet och har grundläggande mänskliga rättigheter Amnesty international, kommer sjukvården att behöva erkänna äldre människors specifika behov när det gäller att ta hand om dem, visa respekt för Mr Lens autonomi, privatliv under Mr Lens vård och undvika dålig praxis som kommer att gudomliggöra Mr Moses värdighet, som t.ex. : tillåta honom att förbli våt och smutsig eller skälla ut honom Åldersbekymmer, NMC:s uppförandekod säger att vården av Mr Moses bör vara sjuksköterskans första angelägenhet, respektera Mr Moses värdighet och behandla honom som en individ.


Mr Moses kommer att bli kontaktad på ett värdigt sätt, han bör ges val att bestämma om eller var han vill att hans vård ska utföras, visa lämplig kommunikation, känslighet och interpersonell skicklighet under interaktion. Värdighet reflekterande uppsatsexempel omvårdnad trotsa när det finns en negativ interaktion mellan personalen och Mr Moses när friheten att fatta beslut tas från honom BMJ, Mr Moses utseende är avgörande för hans självrespekt; Mr Moses kommer att behöva stöd för att byta sin våta trasa. Mr Moses bör inte försummas baserat på sitt utseende snarare stödjas för att upprätthålla den standard han är van vid SCIE, NMC instruerar också sjuksköterskan att främja och skydda tjänstanvändares intresse och värdighet oavsett kön, ålder, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad, ras, förmåga sexualitet, ekonomisk status, livsstil, kultur och religion eller politisk övertygelse.


Herr Moses reflekterande uppsatsexempel omvårdnad en äldre man reflekterande uppsatsexempel omvårdnad inte vara problematisk, för enligt koden ska vård ges, hans kulturpreferenser som att föredra att en manlig personal hjälper till med hans vård. Att behandla Mr Moses rättvist utan diskriminering är en del av koden, Mr Moses bör inte diskrimineras eftersom han luktar avföring och byxor våta av urin Quot men bör respekteras när han tar hand om sina behov. Sekretess är nära relaterat till respekt för SCIE, Mr Moses vård bör ges i ett privat område, för att säkerställa att Mr Moses får vård på ett värdigt sätt som inte förödmjukar honom: Diskussion om Mr Moses tillstånd bör diskuteras med honom där andra inte kan reflekterande uppsatsexempel omvårdnad och gardiner eller dörrar är stängda under Mr Moses care Woolhead et al, Inkontinens är inte ovanligt; det kan bero på olika orsaker.


Det påverkar alla åldersgrupper Godfrey och Hogg, Inkontinent definieras som en ofrivillig eller olämplig urinering eller avföring som därigenom påverkar sociala funktioner eller hygien hos klienten DOH. Det finns olika typer av inkontinent såsom: stressinkontinent detta kan inträffa när hosta, eller under fysiska aktiviteter uppsving inkontinent överaktiv blåsreflex inkontinent inkontinent utan förvarning och blandad inkontinent både trängsel och stress inkontinent Chris, Mr Moses kan ha varit ett offer för något av ovanstående. Avslutningsvis ökade min kunskap om begreppet värdighet och dess betydelse för hälso- och sjukvården och nyttan för tjänsteanvändare. NMC har gjort värdighet tydligare att förstå genom att inkludera värdighet bland sina koder.


Detta lätt har också klargjort att värdighet har olika betydelse reflekterande uppsatsexempel omvårdnad olika människor. Reliance Papers är en professionell skrivtjänst som tillhandahåller originalpapper. Våra produkter inkluderar akademiska uppsatser av varierande komplexitet och andra personliga tjänster, tillsammans med forskningsmaterial endast för assistansändamål. Allt material från vår webbplats bör användas med korrekta referenser, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Öka dina betyg med oss ​​idag! stödja sjuksköterskor. Beställ papper nu. Whatsapp Facebook Twitter. Hem Tjänster Priser Om oss Kontakta oss Meny. Beställa. Namn har ändrats för att upprätthålla konfidentialitet NMC, 1:a färdighet: Detta ledde nu till att jag genomförde en undersökning om detta problem som jag upptäcker att det har uppskattats att det finns 2.


DH, Kommunikation är en tvåvägsprocess, som involverar minst två personer som alternerar i att skicka och ta emot meddelanden Ferris-Taylor, Inom Mental Health nursing betyder empowerment vanligtvis avsikten att säkerställa att förhållandena är sådana att individen kan agera som en själv advocate Webb, ] Denna erfarenhet har belyst de svårigheter som kan uppstå när det gäller att kommunicera och få ett giltigt samtycke som jag kommer att vara medveten om i framtida praxis. Denna 3:e färdighet kommer att titta på bedömningen jag gjorde, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Dela detta: Twitter Facebook.


Prisvärt essäskrivande Gör mitt uppdrag Beställ anpassad uppsats Exempeluppsatser Anpassad terminsuppsats Skriv min forskningsuppsats, reflekterande uppsatsexempel omvårdnad. Affiliate-program Anpassad uppsats Forskningsuppsats Skriv min uppsats Skriv min uppsats Uppsatsförfattare. Bli en frilansskribent Kontakta oss Ordlista Webbplatskarta. Villkor Sekretesspolicy. Få hjälp med alla dina läxfrågor. Vilken deadline som helst, prisvärt, kvalitetsarbete garanterat!





vad är en orsak och verkan uppsats



För att bekämpa eventuella restriktioner för Mr Kee att få tillgång till bra hälsovård och förhindrade allt mot hans välbefinnande. Denna andra färdighet kommer att definiera begreppet värdighet och dess betydelse i förhållande till Mr Moses, en äldre patient, har svårt att höra, svag, behöver assistent för att gå, hans byxor och skor är våta av urin och lukten av avföring. Åtgärder och stöd enligt Code of Professional Conduct NMC för sjuksköterske- och barnmorskerådet, som föreslås användas för att ge vård till Mr. Dessutom kommer de omvårdnadsåtgärder som kommer att främja och upprätthålla Mr Moses värdighet under hans vård att beskrivas.


Jag var involverad i vården för Mr Moses som har diagnostiserats med demens. Demens är ett kroniskt livslångt tillstånd som orsakar minnesförlust, kommunikationsproblem, inkontinens och försummelse av personlig hygien Prime, p, Mr Moses försummelse av sin personliga hygien var djupgående på grund av hans inkontinens. Om värdighet i vården Mr Moses, värdighet kommer att definieras som en omsorg som ges till Mr Moses som kommer att upprätthålla, främja och inte försämra hans självrespekt trots att hans nuvarande situation är blöt av urin och luktar av avföring, skröplig eller hans ålder SCIE, Mr Moses trots hans nuvarande omständigheter bör känna värde före, under och efter hans vård Omvårdnad Standard, Begreppet värdighet har att göra med integritet, respekt, autonomi, identitet och självvärde vilket gör livet värt att leva för dem SCIE, Men varje patient behöver är unikt, nivån på dessa koncept kommer att variera på individuell serviceanvändare, såsom den integritet som andra tjänstanvändare behöver kommer att skilja sig från vad Mr Moses kräver vid tidpunkten för hans vård.


När värdighet inte är närvarande under hans vård kommer Mr Moses att känna sig nedvärderad, sakna kontroll, tröst och känna sig generad och skämmas RCN, Saker som framkom i min observation för att Mr Moses ska få vård på ett värdigt sätt innebär, leverans Mr Moses personlig vård på ett sätt som bibehåller hans värdighet, med stöd från teammedlemmar och en uppdaterad utbildning i att ge vård och stödjande avdelningsmiljö NHS-bevis, jag tog upp några frågor med min mentor som saknades när jag gick till Mr Moses, vilket inkluderar: Respekt, Sekretess, Självkänsla självvärde, identitet och en känsla av sig själv och Autonomi SCIE, Respekt är en sammanfattning av artighet, bra kommunikation och att ta tid SCIE.


Det är objektiva, opartiska hänsyn och hänsyn till alla människors rätt, värderingar, övertygelser och egendom Wikipedia, och herr Moses är särskilt sårbar eftersom han enbart är beroende av personal för att ge sin personliga vård på grund av sin ålder, skröplig och behöver assistent för att gå Hjälp de äldre, bör behandlas som en individ. Han ska inte diskrimineras. Betonad bör ligga på Rutiner under vård bör förklaras för Mr Moses och hans vård bör vara personcentrerad snarare än uppgiftsorienterad Calnan et al. Herr Lens värdighet måste respekteras och skyddas som en person som är född fri, lika i värdighet och har grundläggande mänskliga rättigheter Amnesty international, kommer sjukvården att behöva erkänna äldre människors specifika behov när det gäller att ta hand om dem, visa respekt för Mr Lens autonomi, privatliv under Mr Lens vård och undvika dålig praxis som kommer att gudomliggöra Mr Moses värdighet, som t.ex. : tillåta honom att förbli våt och smutsig eller skälla ut honom Åldersbekymmer, NMC:s uppförandekod säger att vården av Mr Moses bör vara sjuksköterskans första angelägenhet, respektera Mr Moses värdighet och behandla honom som en individ.


Mr Moses kommer att bli kontaktad på ett värdigt sätt, han bör ges val att bestämma om eller var han vill att hans vård ska utföras, visa lämplig kommunikation, känslighet och interpersonell skicklighet under interaktion. Värdighet är trotsa när det finns en negativ interaktion mellan personal och Mr Moses när friheten att fatta beslut tas från honom BMJ, Mr Moses utseende är avgörande för hans självrespekt; Mr Moses kommer att behöva stöd för att byta sin våta trasa. Mr Moses bör inte försummas baserat på sitt utseende snarare stödjas för att behålla den standard han är van vid SCIE, jag presenterade mig för patienterna eftersom det är viktigt att patienterna är medvetna om vem jag är och min status om jag ska ge omvårdnad ta hand om dem.


Under denna placering blev fru Amanda inlagd efter ett fall i hennes badrum i hemmet och togs in av sina familjemedlemmar. Hon hade också kateteriserats på avdelningen på grund av att hon hade problem med att kissa och hade tillbringat de senaste 8 veckorna med att få holistisk multidisciplinär vård, till exempel omvårdnad, sjukgymnastik och arbetsterapi och skulle på rehab när hon var medicinskt lämplig för utskrivning. Under överinseende av min mentor medan hon skötte andra patienter på avdelningen, Mrs. Amanda ropade till mig att hon hade svåra smärtor sedan hon lagts in med ont i ländryggen. När jag närmade mig henne såg jag att hon hade ont och när hon väl fick min uppmärksamhet sa hon att hon hade fruktansvärd smärta och behövde fler smärtstillande medel. Jag gick fram till fru Amanda och presenterade mig i syfte att skapa en trevlig relation mellan sjuksköterska och patient.


Jag försäkrade Mrs. Amanda att jag ska prata med en behörig sjuksköterska och kommer tillbaka. Jag gick fram till Michael och frågade att fru Amanda skulle behöva några smärtstillande medel eftersom hon har svår smärta. Michael frågade mig sedan var är Mrs. Och istället för att få smärtstillande medel för Mrs. Amanda, han ställde flera frågor till mig. Hur vet du att hon har så stora smärtor som du just beskrev för mig? Har du frågat henne med förtroendepolicyn för smärtskalan? se bilaga 2 Vilken typ av smärtstillande medel har getts till Mrs. Amanda och för hur länge sedan gavs dessa till henne? Han fortsatte och fortsatte och jag kände mig generad och samtidigt väldigt sugen på att rätta till mina misstag. Jag kunde inte svara på någon av frågorna han ställde och jag antar att jag var överväldigad av sympati snarare än empati för patienten.


Jag tog med Mrs. Som sjuksköterska är det viktigt att använda kritiskt tänkande för att lösa problem relaterade till direkt patientvård och som sjuksköterskestudent bad jag om ytterligare hjälp eftersom jag inte visste vad som hände med Mrs. Amanda för att hon sa att hon kände sig väldigt utmattad. Efter diskussion med Michael kände jag att Mrs. Amanda var obekväm, hade ont och en av sjukvårdsassistenterna nämnde att Mrs. För att upprätthålla säkerheten enligt NMC-koden hänvisade jag till Michael så att vi arbetade för Mrs bästa intressen. Amanda eftersom detta var ett bekymmer för mig.


Det var här mina kunskaper om tidshantering kom på plats, jag gjorde en snabb rapport till läkarna som reagerade på rätt sätt eftersom hennes syrenivåer och blodtryck var låga. Såvitt jag förstår är blodtryck och hjärtfrekvens mycket viktiga för att känna till patientens välbefinnande för att undvika hjärtstopp. De multidisciplinära teammedlemmarna fick information som klargjorde problemets natur samtidigt som de föreslog möjliga lösningar. Efter en ny bedömning av läkarna som svarade på samtalet skrev läkaren ut 48 meropenem åt henne eftersom hon hade cystisk fibros i anamnesen, ett ärftligt tillstånd som gör att klibbigt slem byggs upp i lungorna och matsmältningssystemet.


Jag hade kompetensen inom medicinadministration men vid detta tillfälle observerades jag av två kvalificerade sjuksköterskor inklusive Michael som talade mig genom proceduren samtidigt som jag ställde frågor om cystisk fibros som jag svarade på men han gav mig feedback att jag inte hade tillräcklig information om sjukdomen men Jag förvandlade detta till en positiv feedback och läste om det. Amanda var försämrad. Avdelningssystern diskuterade med läkaren att Mrs. Amanda kan dra nytta av Opti flow och teamet gick med på att testa Opti flow. En Opti flow är en icke-invasiv enhet som värmer och fuktar högflödesluft eller syre från näskanylen som levereras till patienten.


Bevisa att dina bevis verkligen är starka och giltiga. Ge sedan din egen åsikt om det. Den förklarar hela syftet med uppsatsen och talar om för läsarna vad de kan förvänta sig. Den mest avgörande delen av introduktionen är examensarbetet. Din avhandling bör vara kortfattad och tydligt återspegla din position. Beskrivning av situationen. Eftersom en reflekterande uppsats är baserad på tidigare erfarenheter, är att beskriva dessa händelser den centrala delen av uppsatsen. Återigen bör detta avsnitt endast innehålla de viktigaste och mest värdefulla detaljerna. Dela personliga känslor. Utvärdering av erfarenhet. Den här delen är en sammanfattning av vilka färdigheter och kunskaper du fått av erfarenhet.


Reflektion och möjligheter till lärande. Delen är nära kopplad till den föregående. Utveckla också din framtida väg för självutveckling. Den här är enkel. Sammanfatta bara all information du diskuterade i din uppsats. Se till att bli av med allt omkring dig som potentiellt kan fånga din uppmärksamhet och distrahera dig från att skriva. Gå igenom alla dina ritualer innan spelet - besök badrummet, ät, drick, meditera, etc. Få kul ur vägen. Förbered det väsentliga — öppna din anteckningsbok eller skapa ett Word-dokument och se till att du har alla nödvändiga anteckningar och resurser redo. se ;. Main Body Point 1 bevis, exempel, andra stödjande detaljer.


Slutsats Omformulering av avhandlingens uttalande. kontrollera om alla citat i texten har motsvarande referenslista;. se till att du följt den korrekta strukturinledningen, tre stycken i texten, slutsats;. dubbelkolla om dina idéer är tydliga och de stödjande detaljerna är logiska. Vet var du ska börja med din omvårdnadsuppsats. En bra idé skulle vara att hitta flera exempel på omvårdnadsuppsatser först. Du kommer att se att många elever inte försöker vara kreativa. Samma tråkiga historier finns i många uppsatser. Och det verkar som om de berättelserna är hämtade från samma artiklar. Det här låter inte alls imponerande. Att upprepa bekanta berättelser är ett ganska kritiskt misstag, och du bör undvika det.


Titta igenom exempel på omvårdnadspapper och försök att göra din uppsats om sjuksköterskekarriär annorlunda. Få den att sticka ut från mängden. Basera din uppsats på en sann historia. Tänk på varje situation från din kliniska placering, som din reflekterande omvårdnadsuppsats kommer att baseras på. Beskriv vad som hände, vem som var inblandad i fallet, varför det imponerade på dig osv. Det är färdigheter som varje sjuksköterska borde ha. Skriv en personlig uppsats. Fortsätt nu med att beskriva dina känslor. Följ dessa tre frågor: Hur kände du dig i den situationen? Vad var dina handlingar, handlingar av annan personal? Var noga med att berätta hur mycket du bryr dig om det som hände.


Utvärdera händelsen. Ett annat steg i att skriva den reflekterande omvårdnadsuppsatsen är en utvärdering av din erfarenhet. Varför tror du att det är en värdefull upplevelse för dig? Hur bidrog det till din personliga och professionella utveckling? Självutveckling är bland de viktigaste aspekterna av professionalism för en sjuksköterska. Och du får inte glömma att visa att du har denna förmåga. Välj rätt fokus. Detta är en strategi som du också kan följa när du skriver din omvårdnadsuppsats. Se till att berättelsen fokuserar på dig istället för andra sjuksköterskor eller patienter. Det är din uppsats, så se till att skriva om din personliga upplevelse. Du måste berätta för läsaren om alla lärdomar du har lärt dig och förklara hur det hjälpte dig att komma fram till ett beslut att bli sjuksköterska.


Tillåt dig själv att fantisera. Berätta vilka andra åtgärder du kan vidta och om du skulle upprepa dem om du ska möta samma situation. Skriv en förklaring. Först måste du förklara hur du har kommit fram till beslutet att bli sjuksköterska. Finns det någon som påverkat ditt beslut? Du behöver berätta om din erfarenhet inom omvårdnadsområdet. Det här är ett jobb där du behöver åtminstone lite bakgrundserfarenhet. Om du aldrig har sett en spruta i ditt liv, kommer din omvårdnadsuppsats knappast att övertyga någon. Så gör ett personligt uttalande. Och gör den stark. Du måste visa att du är beredd att bli sjuksköterska och redo för alla omvårdnadssvårigheter. Omvårdnad är känslomässigt och fysiskt utmattande. Bevisa för antagningsrådgivarna att du är kapabel att slutföra sjuksköterskejobbet. Inte inklusive din egen sjuksköterskeberättelse.


Utan en berättelse från verkligheten verkar en uppsats om sjuksköterskeansökan mycket svag. Att lista personliga egenskaper som en sjuksköterska bör ha räcker inte. Berätta en historia som kommer att visa intagningstjänstemännen hur hjälpsam du var när du gav vård till någon. Delar inte med dig av dina erfarenheter.

No comments:

Post a Comment